10-voet gebruikersinterface



Alle kennis die de mens in de loop der eeuwen over 10-voet gebruikersinterface heeft vergaard, is nu op het internet beschikbaar, en wij hebben die voor u op een zo toegankelijk mogelijke manier gebundeld en geordend. Wij willen dat u snel en efficiënt toegang krijgt tot alles wat u over 10-voet gebruikersinterface wilt weten; dat uw ervaring plezierig is en dat u het gevoel hebt dat u echt de informatie over 10-voet gebruikersinterface hebt gevonden waarnaar u op zoek was.

Om onze doelstellingen te bereiken hebben wij ons niet alleen ingespannen om de meest actuele, begrijpelijke en waarheidsgetrouwe informatie over 10-voet gebruikersinterface te verkrijgen, maar wij hebben er ook voor gezorgd dat het ontwerp, de leesbaarheid, de laadsnelheid en de bruikbaarheid van de pagina zo aangenaam mogelijk zijn, zodat u zich kunt concentreren op het wezenlijke, het kennen van alle beschikbare gegevens en informatie over 10-voet gebruikersinterface, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over iets anders, wij hebben het al voor u geregeld. Wij hopen dat wij ons doel hebben bereikt en dat u de informatie heeft gevonden die u zocht over 10-voet gebruikersinterface. We heten u dus van harte welkom en moedigen u aan om te blijven genieten van de ervaring van het gebruik van scientianl.com .

Kodi is een voorbeeld van pc-software voor thuisbioscopen, die is ontworpen om op een tv te worden weergegeven. Het kan worden bediend met een afstandsbediening, een gamecontroller of een toetsenbord.

In computergebruik is de 10-voet gebruikersinterface ("10-voet UI"), ook bekend als een 3-meter gebruikersinterface (vooral voor internationale marketing), een grafische gebruikersinterface die is ontworpen voor televisies. Vergeleken met gebruikersinterfaces van desktopcomputers en smartphones, maakt het gebruik van tekst en andere interface-elementen die veel groter zijn om een typische televisiekijkafstand van 10 voet (3 meter) aan te kunnen. Bovendien vereisen de beperkingen van de afstandsbediening van een televisie extra overwegingen voor de gebruikerservaring om de inspanning van de gebruiker te minimaliseren.

In het verleden werden dit soort interfaces voor het ontwerpen van menselijke interactie (HID) aangestuurd door afstandsbedieningen die voornamelijk gebruikmaken van infrarood (IR) codesignalen, die steeds vaker worden vervangen door andere tweerichtingsprotocolstandaarden voor radiofrequentie, zoals Bluetooth , Zigbee RF4CE en Wi -Fi met behoud van het gebruik van IR voor bepaalde weksituaties. De spraakinterfaces zijn nu ook bedoeld om een near-field-ervaring te bieden, naast de far-field-ervaring van slimme luidsprekers . Een van de vereisten van een gebruikersinterface van 10 voet met spraakinvoer vereist meestal een apparaat zoals een slimme luidspreker, een over-the-top (OTT) tv-box of een slimme televisie met internetverbinding die wordt ondersteund door een geavanceerd softwarebesturingssysteem.

Ontwerp

De term "10 voet" of "3 meter" wordt gebruikt om deze stijl van de gebruikersinterface te onderscheiden van de stijl die wordt gebruikt op desktopcomputers, waarbij doorgaans wordt aangenomen dat de ogen van de gebruiker zich slechts ongeveer 60 cm van het scherm bevinden. Dit verschil in afstand tot het scherm heeft een enorme impact op het interface-ontwerp, waardoor het gebruik van extra grote lettertypen op een televisie vereist is en er relatief weinig items tegelijk op een televisie kunnen worden weergegeven.

Een gebruikersinterface van 3 meter is bijna altijd ontworpen om te worden bediend met een eenvoudige handafstandsbediening. In plaats van de muis of touchscreen die gewoonlijk worden gebruikt bij andere soorten interfaces, de afstandsbediening navigatiepad is de voornaamste navigatiemiddelen. Dit betekent dat een gebruikersinterface van 3 meter de items op het scherm moet rangschikken op een manier die duidelijk laat zien welk item het volgende zou zijn in elk van de vier richtingen van het richtingspad - meestal een rasterlay-out. Ook moet het momenteel geselecteerde item zonder muiscursor op de een of andere manier worden gemarkeerd.

Drie meter lange interfaces kunnen grafisch lijken op andere post-WIMP- systemen, maar veronderstellen niet het gebruik van een aanraakscherm .

Het doel van het ontwerp van een gebruikersinterface van 3 meter is normaal gesproken om de interactie van de gebruiker zo eenvoudig en efficiënt mogelijk te maken, waarbij wordt geprobeerd een meer ontspannen en ontspannen gebruikerservaring te bereiken met zo min mogelijk knopdrukken terwijl er toch een intuïtieve lay-out is. termen van het bereiken van gebruikersdoelen - wat vaak gebruikersgericht ontwerp wordt genoemd . Een goed ontwerp van de gebruikersinterface vergemakkelijkt het voltooien van de taak zonder onnodige aandacht op zichzelf te vestigen. Grafisch ontwerp kan worden gebruikt om de bruikbaarheid te ondersteunen ; het ontwerpproces moet echter een balans vinden tussen technische functionaliteit en visuele elementen (bijv. mentaal model ) om een systeem te creëren dat niet alleen operationeel is, maar ook bruikbaar en aanpasbaar aan veranderende gebruikersbehoeften.

Een van de extra functies in het ontwerp van de 10-voet gebruikersinterface is ook om het on-screen display (OSD) opnieuw te gebruiken voor het bieden van een duidelijke menugestuurde interactie voor gebruikers. Dit is een aanvulling op de navigatie die beschikbaar is in de meeste draagbare afstandsbedieningen. De opkomst van het gebruik van op spraak gebaseerde invoer (zoals te vinden in sommige afstandsbedieningen en slimme luidsprekers ) biedt ook een directe bedieningsinterface die de gebruikerservaring verbetert.

Zie ook

Referenties

Bibliografie

Externe links

Opiniones de nuestros usuarios

Irma Van Der Plas

Het item over 10-voet gebruikersinterface was erg nuttig voor mij

Jeffrey Tromp

Ik vind de site leuk, en het artikel over 10-voet gebruikersinterface is het artikel dat ik zocht

Ilse Koster

In deze post over 10-voet gebruikersinterface_ heb ik dingen geleerd die ik niet wist, dus ik kan nu naar bed gaan