1080° Snowboarden



Alle kennis die de mens in de loop der eeuwen over 1080° Snowboarden heeft vergaard, is nu op het internet beschikbaar, en wij hebben die voor u op een zo toegankelijk mogelijke manier gebundeld en geordend. Wij willen dat u snel en efficiënt toegang krijgt tot alles wat u over 1080° Snowboarden wilt weten; dat uw ervaring plezierig is en dat u het gevoel hebt dat u echt de informatie over 1080° Snowboarden hebt gevonden waarnaar u op zoek was.

Om onze doelstellingen te bereiken hebben wij ons niet alleen ingespannen om de meest actuele, begrijpelijke en waarheidsgetrouwe informatie over 1080° Snowboarden te verkrijgen, maar wij hebben er ook voor gezorgd dat het ontwerp, de leesbaarheid, de laadsnelheid en de bruikbaarheid van de pagina zo aangenaam mogelijk zijn, zodat u zich kunt concentreren op het wezenlijke, het kennen van alle beschikbare gegevens en informatie over 1080° Snowboarden, zonder dat u zich zorgen hoeft te maken over iets anders, wij hebben het al voor u geregeld. Wij hopen dat wij ons doel hebben bereikt en dat u de informatie heeft gevonden die u zocht over 1080° Snowboarden. We heten u dus van harte welkom en moedigen u aan om te blijven genieten van de ervaring van het gebruik van scientianl.com .

1080° Snowboarden
1080snowboardbox.jpg
Noord-Amerikaanse albumhoezen
Ontwikkelaar(s) Nintendo EAD
Uitgever(s) Nintendo
directeur(en) Masamichi Abe
Mitsuhiro Takano
Producent(en) Shigeru Miyamoto
Programmeur(s)
Artiest(en) Yoshitaka Nishikawa
componist(en) Kenta Nagata
Serie 1080° Snowboarden
Platform(s) Nintendo 64
Uitgave
  • JP : 28 februari 1998
  • NVT : 1 april 1998
  • PAL : 9 oktober 1998
genre(s) Snowboarden
Modus(s) Singleplayer , multiplayer

1080° Snowboarding is een snowboard-videogame uit 1998 , ontwikkeld door Nintendo EAD en uitgegeven door Nintendo . Het werd uitgebracht voor de Nintendo 64 en opnieuw uitgebracht in 2008 voor de Wii 's Virtual Console . In het spel bestuurt de speler een van de vijf snowboarders vanuit het perspectief van een derde persoon , met behulp van een combinatie van knoppen om te springen en trucs uit te voeren over acht niveaus .

1080° werd aangekondigd in november 1997 en ontwikkeld in de loop van negen maanden; het oogstte lovende kritieken en won een Interactive Achievement Award van de Academy of Interactive Arts & Sciences . 1080° verkocht meer dan twee miljoen eenheden, en een tweede deel, 1080° Avalanche , werd in november 2003 uitgebracht voor de GameCube .

Gameplay

De speler bestuurt een snowboarder in een van de verschillende modi. 1080° heeft twee trick-modi (trick-aanval en wedstrijd), drie race-modi (race, time attack en 2 spelers), een trainingsmodus en een optiemodus. Het doel van het spel is om ofwel snel bij de finish van een level te komen of om maximale punten te krijgen voor trick-combinaties.

In de twee trick-modi van 1080° , trick attack en contest, verzamelen spelers punten voor voltooide tricks. In de wedstrijdmodus voeren spelers trucs uit en snowboarden langs vlaggen voor punten. In de Trick Attack-modus moeten spelers een reeks trucs uitvoeren op een bepaald niveau. Het spel bevat 24 trucs en 5 geheime trucs, die allemaal worden uitgevoerd door een combinatie van cirkelvormige posities van de stuurknuppel , de R-knop, de Z-knop en de B-knop; puntwaarden worden toegewezen op basis van complexiteit, combo's en vereiste tijd. De twee soorten trucs zijn grab-trucs, waarbij het board op een specifieke manier wordt gegrepen, of spin-tricks, waarbij de snowboarder het board een bepaald aantal graden laat draaien. De 1080° draai vereist negen acties, de meeste van elke trick in het spel.

1080° heeft drie racemodi; in deze modi kan de overwinning worden behaald door afzonderlijke routes binnen een baan te nemen en de snowboarder na een sprong in evenwicht te brengen om snelheidsverlies te voorkomen. Trucs worden gescoord in racemodi, maar tellen niet mee voor de overwinning. In de wedstrijdracemodus strijdt de speler in een reeks races tegen AI- gestuurde snowboarders. Het spel keert de speler door het hele level heen en spelers ontvangen een schademeter die wordt gevuld als de snowboarder valt of wordt omgestoten. De moeilijkheidsgraad in wedstrijdraces kan worden ingesteld op normaal, moeilijk of expert, waarbij de complexiteit en het aantal races worden aangepast. Als de speler er niet in slaagt een AI-concurrent te verslaan, moet hij zich terugtrekken. De speler krijgt drie kansen om de computer te verslaan voordat het spel voorbij is.

Spelers kunnen in eerste instantie kiezen uit vijf snowboardpersonages: twee uit Japan en één uit Canada, de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Elke snowboarder heeft verschillende vaardigheden en is geschikt voor verschillende niveaus en modi, aangezien elke snowboarder verschillende statistieken heeft op gebieden zoals techniek, snelheid en gewicht. Drie extra snowboarders worden ontgrendeld door bepaalde spelniveaus en modi te voltooien. In eerste instantie zijn er voor elk personage acht snowboards beschikbaar en later in het spel kan een extra snowboard worden ontgrendeld. Elk bord blinkt ook uit in verschillende situaties, omdat elk verschillende sterke punten heeft in categorieën zoals balans en randcontrole.

Ontwikkeling

De release van 1080° werd aangekondigd op 21 november 1997 op Nintendo's Space World -beurs; werktitel van het spel was voorheen Vertical Edge Snowboarding . 1080° was een van de vele snowboardgames die in 1998 voor de Nintendo 64 werden uitgebracht, andere waren Big Mountain 2000 en Snowboard Kids . Voordat de game uitkwam, konden journalisten 1080° spelen op de Nintendo Gamers' Summit in januari 1998.

1080° werd geregisseerd door Masamachi Abe en Misthuro Tanako, geprogrammeerd door de Engelsen Giles Goddard en Colin Reed, ontwikkeld en uitgegeven door Nintendo en geproduceerd door Shigeru Miyamoto . Abe regisseerde eerder Tekken 3 voor Namco . Goddard had eerder het Mario-gezicht geprogrammeerd in Super Mario 64 , dat twee jaar voorafgaand aan lovende kritieken werd uitgebracht en een enorm commercieel succes was, terwijl Reed Stunt Race FX had geprogrammeerd . Bij het ontwikkelen van 1080° gebruikten Goddard en Reed een techniek genaamd "skinning" om de verbindingen tussen de polygonen waaruit de karakters bestaan te elimineren. Hun programmering maakte gebruik van een combinatie van standaardanimatie en inverse kinematica , waardoor personages werden gecreëerd waarvan het uiterlijk tijdens botsingen wordt beïnvloed door welk object wordt geraakt, in welke richting de botsing plaatsvindt en de snelheid waarmee de botsing plaatsvindt. Tommy Hilfiger- outfits en Lamar-snowboards verschijnen in 1080° als productplaatsing . 1080° 's soundtrack van "techno en rappy beats" met "thrashy, foozed-out vocals" werd gecomponeerd door Kenta Nagata.

De ontwikkeling van 1080° vond plaats van april of mei 1997 tot maart 1998. Het spel werd uitgebracht op 28 februari 1998 in Japan en op 1 april in Noord-Amerika. Nintendo stelde de Europese release van de game uit omdat ze hoopten de verkoop te stimuleren met een winterrelease; 1080° werd uiteindelijk uitgebracht op 30 november in Europa en de PAL-regio .

Ontvangst

1080° Snowboarden kreeg "over het algemeen gunstige beoordelingen", slechts twee punten verwijderd van "universele bijval", aldus de website van de recensie-aggregator Metacritic . In Japan gaf Famitsu het een score van 31 op 40. Nintendo Power gaf de Japanse import een lovende recensie, meer dan een maand voordat het in de Verenigde Staten werd uitgebracht. Het werd door Josh Smith van GameSpot "een van de beste waarden in zowel sport- als racegames" genoemd . 1080 ° Snowboarding is gezien als een leider onder snowboarden titels op het moment, met zijn IGN ' s Levi Buchanan vermelding van: 'Elke snowboarding spel dat 1080 leent van formule Nintendo's gevolgd'. Edge prees het als de "meest overtuigende videogame-emulatie van de snowboardervaring tot nu toe" met een "sfeer van nuchterheid" die in die tijd anders was dan alle andere Nintendo-games.

De graphics van de game waren destijds van de hoogste kwaliteit voor de Nintendo 64 . Smith prees algemene aspecten van de graphics van het spel, zoals hun scherpte, detail, gladheid, en het ontbreken van polygoon drop-out. Recensenten prezen het cameragebruik van de game, het "zeer solide" physics-model van de game, de indruk van de snelheid van racers en de sneeuweffecten van de game (zon weerspiegeld in de sneeuw, en pluizige sneeuw en opeengepakte sneeuw verschenen en gedroegen zich anders). Grafische fouten waren onder meer incidentele pop-up, misplaatste schaduwen en vertraging wanneer racers door bomen op de baan reden; deze problemen werden over het algemeen als klein aangemerkt.

Hoewel Edge een positieve recensie schreef, ontdekte hij fouten in de AI van de game en zei dat de game last had van het "vals spelen" van CPU-tegenstanders. Ze bekritiseerden de eenvoud en het vermogen van de AI om de speler aan het einde van een race snel in te halen; ze merkten ook de "beperkte reeks vooraf bepaalde routes" van de AI op en de mogelijkheid dat een speler leert waar en wanneer een AI omvalt, "die een mogelijkheid biedt om [de computer] te passeren, maar er weinig tevredenheid mee overbrengt". Edge zei ook dat de PAL-releasevertraging "eerlijk gezegd belachelijk" is. Ze geloofden dat, als gevolg van Nintendo's terugval van opmerkelijke releases, "elke kwaliteitstitel waarschijnlijk met weinig moeite bovenaan de hitlijsten zal komen".

Next Generation zei: "Met 1080° Snowboarden levert Nintendo een nieuwe systeemverkoper en zet het opnieuw de standaard voor een heel genre". Kevin Cheung van Hyper gaf het spel 90%: "Er is weinig meer te zeggen, behalve dat 1080 de ware essentie van de sensatie van snowbaording vastlegt. [...] Net zoals Waverace [ sic ] een nieuwe dimensie bracht aan watergebaseerde racen, 1080 brengt N64-bezitters een even innovatief spel".

Shawn Sackenheim schreef voor AllGame en beschouwde het "zeer technische" controleschema van 1080° Snowboarden als een van de sterke punten van het spel, ondanks de aanvankelijke moeilijkheidsgraad. Alex Huhtala van Computer and Video Games was positief over het besturingsschema, maar was het niet eens met de moeilijkheidsgraad en merkte op dat "de besturing zo briljant is geïmplementeerd dat je perfect kunt spelen met slechts één hand op de stick en de Z-knop". GameSpot noemde de besturing van het spel "grondig betrokken" en zei dat "de gehurkte beweging alleen - wat zorgt voor superstrakke bochten - dit leuk maakt om te spelen". De muziek werd ook algemeen geprezen, met Matt Casamassina van IGN noemde het "een lichtend voorbeeld van wat kan worden bereikt op het formaat" en Sackenheim noemde het "een van de beste N64 soundtracks tot nu toe". Sackenheim prees ook geluidseffecten van het spel.

In een retrospectieve recensie door het Official Nintendo Magazine in 2006 merkte Steve Jarratt op dat 1080° Snowboarden "de beste videogameweergave van sneeuw bood" en werd aangevuld met "swooshy" geluidseffecten. Er werden ook positieve opmerkingen gemaakt over de bediening en de kwaliteit van de multiplayer. Samengevat, Jarratt geloofde "dit was een straight-up snowboarder, stuntvrij maar snel en leuk". Het tijdschrift noemde het ook de 87e beste game die beschikbaar is op Nintendo-platforms. Het personeel vond het de meest realistische snowboardgame ooit gemaakt.

Het spel won de Academy of Interactive Arts & Sciences '1999 Console Sports Game of the Year award.

PC Data , dat de verkoop in de Verenigde Statenbijhield, meldde dat 1080° Snowboarding eind 1998 817.529 eenheden verkocht en $ 40,9 miljoen aan inkomsten verdiende. Dit maakte het de zevende best verkochte Nintendo 64-release van het jaar in het land. Het spel verkocht uiteindelijk 1.230.000 eenheden in de Verenigde Staten en meer dan 23.000 in Japan. Het kwam echter niet overeen met het succes van de eerste game van de ontwikkelaars, Wave Race 64, waarvan 1.950.000 eenheden in de Verenigde Staten en 154.000 in Japan werden verkocht. 1080 ° Snowboarding werd opnieuw uitgebracht op de Wii 's Virtual Console dienst in 2008.

Vervolg

1080° Avalanche , een vervolg op 1080° Snowboarding , werdin 2003uitgebracht voor de GameCube . Greg Kasarvin van GameSpot gaf het vervolg een hardere kritische ontvangst vanwege "framesnelheidsproblemen en beperkte gameplay".

Referenties

Opmerkingen:

citaten

Externe links

Opiniones de nuestros usuarios

Esther Roos

De verstrekte informatie over 1080° Snowboarden is waarheidsgetrouw en zeer nuttig. Goed

Rita Wolters

Dit item over 1080° Snowboarden heeft me geholpen om mijn werk voor morgen op het laatste moment af te krijgen. Ik zag mezelf al teruggaan naar Wikipedia, iets wat de leraar ons verbiedt te doen. Bedankt dat je me gered hebt

Marlies Scholten

Het is een goed artikel over 1080° Snowboarden. Het geeft de nodige informatie, zonder excessen

Rita Koning

Zeer interessant dit item over 1080° Snowboarden., Ik dacht dat ik alles al wist over 1080° Snowboarden., Zeer interessant dit item over 1080° Snowboarden.